Każdy wie co toi znaczy grać uczciwie zgodnie z zasadami prawa konkurencji. Ale też każdy wie, że nie wszyscy grają zgodnie z tymi zasadami. Tu właśnie zaczyna się kwestia prawa konkurencji. W zakresie tego prawa mieszczą się kwestie czynów nieuczciwej konkurencji i monopolów. Kwestie te są bardzo ważne dla przedsiębiorców którzy chcą chronić swoją tajemnice oraz chcą uniknąć sytuacji w której renoma przedsiębiorstwa ulegnie obniżeniu, szczególnie w ocenie konsumentów. Jest to bardzo ważne, gdyż każdy przedsiębiorca chce sprzedać swój towar i usługę, a konsument chce wiedzieć od kogo kupuje.
Wielokrotnie bowiem konkurencyjne przedsiębiorstwa wprowadzają reklamy porównawcze, w których działają na niekorzyść swoich konkurentów. Niejednokrotnie też przedsiębiorca potrzebuje wsparcia prawnego w zakresie przygotowania kampanii reklamowej w tym ustalenia jak mają wyglądać działania promocyjne jego produktu czy usługi.
Z drugiej strony prawo to jest związane z relacją z konsumentem który jest odbiorcą towarów i usług. Konsument jest bowiem traktowany jako słabsza strona w relacji z przedsiębiorcą. Uregulowanie tych relacji w regulaminach, umowach jest konieczne i trudne z uwagi na liczne przepisy i obostrzenia. Sprzeczne interesy zarówno jednych i drugich sprawiają, że konieczne jest wsparcie prawnika, który pomoże Tobie w tych sprawach. Czasami nawet konsumenci nie mają pojęcia o swoich prawach. Dlatego też i oni potrzebują prawnika który pomoże im w sporach z przedsiębiorcami.
Pytania o to jak się reklamować, co to jest tajemnica przedsiębiorstwa oraz jak napisać regulamin są podstawowymi pytaniami na jakie odpowiada prawo konkurencji i konsumentów. Jeżeli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania zadzwoń , napisz i umów się na spotkanie. Problemy te dotyczą zarówno konsumentów jak i przedsiębiorców.
W zakresie prawa konkurencji pomagam w
- sporządzaniu umów o zakazie konkurencji i o zachowaniu poufności
- dochodzeniu roszczeń związanych z naruszeniami nieuczciwej konkurencji
- doradztwie prawnym w zakresie kampanii reklamowych
- sporządzaniu regulaminów i umów zawieranych z konsumentami
- opiniowaniu umów w zakresie klauzul niedozwolonych
- sporach przed UOKIK, Rzecznikiem Konsumentów, Sądem
- ocenie działalności przedsiębiorstwa w zakresie nieuczciwych praktyk rynkowych